söndag 13 mars 2011

Tafsar



Hej!
Jag har nu börjat få klart nya gädd beten det vart 1 omgång till då jag vet att det kommer behövas när vattnet går upp.
Under tiden jag fotar dem så ska jag passa på och tipsa om fluorcarbon tafsar gjorda av Andreas.
Jag har kommit över ett par och tycker de känns riktigt fina, svårt att få tag på så seriösa tafsar!!
Läs lite om dem och om du är intresserad av någon så kan du ju alltid höra av dig till han, hans email är i botten av denna text:

För att få dem så lätta som möjligt, har jag helt skippat både knutar och krympslangar.

Istället är de handlindade med tunnare fluorcarbon och limmade med ett fukthärdande lim som är väl anpassat för detta.Jag har gjort flertalet tester… bla, i provdragningsmaskin.

Alla testade tafsar (50cm Ø 0,99mm) klarade över 36kg, då samtliga lindningar höll, men huvudlinan gick av.

Jag har även vattentestat dem.De fick då ligga i regnvatten under 2 veckor.Varken limmet eller lindningen påverkades alls under denna tid.

Jag har fiskat flitigt med dem under sensommaren och hösten helt utan problem :)

Vid intresse samt mer information.

team_adrenalin@hotmail.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det verkligen en bra ide att köra tafsar som gäddor kan bita av?

/Andrei

BaitFish sa...

De får jobba hårt för att tugga sig igenom dessa!:)