söndag 16 juni 2013

SOMMAR!!!!!!!!!!!!

Hej det var länge sen!! =)
Har vart en ganska händelserik period det har blivit en del beten men knappt några kort pga nästan allt redan var bokat.
Den 27de maj drog jag som vanlig emot Norge för premiär fiske i Namsen (1a juni).
Väl framme så såg förutsättningarna ruskigt bra ut perfekt älv och perfekt väder och hade vart så någon vecka enligt min far. 
Men som vanligt så ändrades allt ganska lagom till premiär fisket så vi fick en ganska låg och klar älv vilket nästan alltid gör att det är svår fiskat.
Jag var där i 10 dagar och lyckades enbart få en lax som vägde 6.3kg vilket är lite av en besvikelse, men så kan verkligen det där fisket vara så jag får vara glad för den helt enkelt och försöka förbättra vikten till nästa vända dit..!:)
 

Hemma igen.. Det tog bara några timmar innan jag var ute på sjön igen denna gång var det sol och grill på någon trevlig Ö och kanske någon gös på schemat. Jag tog med mig Cicci och vi åkte ut långt ut på mälaren.
Jag stannar till och ska kolla in en djupbrant där det alltid brukar stå några gösar vid och motorn dör.. Min motor som aldrig krånglar (FAAN).. Jag tänkte först ringa någon kompis och be om att bli hämtad men beslutade mig att jag ska få igång den genom att plocka bort toppen så man kan sätta dit startsnöre istället för el starten. Efter mkt slit och drag fick jag igång den och vi åker emot en ö där vi grillar och solar.
På väg hem passar vi på och gör en snabb trolling repa över ett grund där det faktist är gädd garanti denna period på året. Det vart 4st gäddor på en kort stund med en topp på ca 4 kilo sen vart det hem för felsök av mortorn.
Åkte dagen till båtsam och lämnade in båten, efter en dag så ringer dem och säger att det bara var batteri fel.
Jag tänkte va bra och hämtade båten, börjar nu komma på att min mamma som vart och tagit hand om båten medans jag var i norge berättade om att det såg ut som någon rotat nere vid batteri facket pga ett par spänn band var öppna. Så tack du som bytte ut ditt skit batteri emot mitt det var snällt!! :P


Dagen efter jag fått tillbaka båten så åkte jag iväg på riktigt gäddfiske eller så var tanken ivartfall, halva dagen handlade om sökande och mer sökande, kändes som jag skulle åka på ett bompass här igen.
Jag åkte upp till ett strömmande parti och satte även bort mitt ankare, och tänkte dagen kan väll inte bli så mkt sämre. Jag åkte vidare till en vik som känts otrolig den gången jag vart där tidigare, ett hemligt ställe som jag faktist lovat att ej åka till åt Jonny som tog med mig dit för ca 1 år sedan.

Men men dit åkte jag och satte på en Baitfish tail i färg Citronen och det tog 3 kast så vart det ordentligt motstånd! Wow tänkte jag denna är riktigt bra! Och upp kommer den och bryter ytan brutalt, gör en 15m ostoppbar rusning och fortsätter bara gå runt och böka och bråka. Det var verkligen en rolig fight/drillning bästa jag vart med om på år! Fisken måttade 111cm och vägde 10.54kg så jäkla roligt!!
Jag vart nöjd gjorde bara ca 10 kast till innan jag lämnade för att försöka mig på gös vilket var ett dåligt val då dem lös med sin frånvaro. 

Mer då, jag har börjar lite smått med att göra någon tavla, tycker själv att dem blir jätte fina och är troligtvis en present som vilken fiskare som helst skulle uppskatta otroligt mycket! =)
Kommer bli av lite olika varianter här med en gädda.

Trevlig sommar på er och har ni några fiske berättelser eller bilder att dela med er så hör gärna av er till antingen mig på Facebook på Baitfish Lures eller på mail baitfish@live.se

Inga kommentarer: