tisdag 26 oktober 2010

Tja!

Jag kom hem ifrån norge får ett par veckor sedan jag har inte haft något sug att sätta mig och blogga förns nu.

Jag har nu under de senaste veckorna hållt på skapa lite nya beten och har tillsammans med en rikgit duktig gädd fiskare skapat en nytt tail bete.
Jonny och jag har testat och åter testat tills vi tillslut kom fram till den nya tailen.
Idag var premiären för den och jag var väll ganska dum att jag inte tog något seriöst kort på den innan för allt tog slut direkt..
Aja det snurrar iaf redan nya på lackhjulet så det kommer nya, om det är någon som vill få mkt fisk i höst så är det bara boka!:D
Jag hann iaf ta ett kort med mobilen så något kan jag visa ivartfall:



Sen har jag även passat på och gjort några nya Braxen2 som jag vart riktigt nöjd med.


-MangeA

7 kommentarer:

Tommy sa...

Ser riktigt fina ut! Vad är det för egenskaper på tailen respektive braxen?
Mvh Tommy

BaitFish sa...

Tailen är sjunk håller sig kvar på den nivå man börjar veva på och vickar sådär fint som en gammal zalt gör vikt ca 73gram. Braxen2 är lätt jerkad och fiskar riktigt bra på 0.5-1.8m, ett extra + är att den enbart väger 65gram.

Henke sa...

Vänta lite nu!
Ett tailbete som man kan fiska någon meter ner och som vaggar fram som en gammal Zalt?! Kan man fiska den där djupet är mellan 2 - 4 meter tror du? Och kan man fiska den lååångsamt när temperaturen sjunkit ytterligare på så att den håller detta djup?

BaitFish sa...

Den har den mjuka vaggen som den äldre zalten har inte exakt i gång lika men den går charmigt och inte bara rakt. Av det jag sett håller den djupet! Men går på hård prov från olika håll imorgon tills på söndag kommer förhoppningsvis lite mer detaljerat, kanske några fina foton med:O

micke sa...

kul blogg och fina fiskar(och beten)!
Ha det gott/ Micke

http://caesarlures.blogspot.com/

BaitFish sa...

tack Micke!

Henke sa...

Har nu testat tailen vid två tillfällen. -Ett kanonbete. Precis vad jag behövde. En ny favorit!